تعمیر تخصصی ایسیو ECU پورشه پانامرا ۴S
تعمیر تخصصی ایسیو ECU پورشه پانامرا ۴S.تعمیر و عیب یابی اصولی و تخصصی ای سی یو . تعمیر برد و تست دیاگ انواع BMW.BNZو لکسوس PORSCHE تویوتا هیوندای هوندا در دفتر فنی مهندسی و تخصصی دیجی برد.
بررسی پورشه پانامرا ۴S
تعمیر ایسیو(ecu)پورشه پانارما ۴S، پورشه از معتبرترین برندهای خودروسازی در جهان است که محصولات آن از محبوبیت بالایی در بازارهای بین المللی برخوردار است.
اولین خودرو سدان این کمپانی با چهار درب در کلاس فست بک، خودرو پورشه پانامرا ۴S می باشد که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد.
نسل اول این خودرو از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۶ تولید و در سال ۲۰۱۳ با فیس لیفت مواجه شد. این خودرو یکی از پرفروش ترین خودروهای این کمپانی در سراسر دنیا به شمار می رود که به واسطه زیبایی، اسپرت بودن و مشخصات فنی عالی، توانسته است در تمام اقشار مردم، محبوبیت بالایی بدست بیارد.
پورشه پانامرا ۴S تجهیزات زیادی را ارائه می کند که برخی از آن ها شامل:
- سانروف، تنظیم برقی تمام پنجره ها،
- شیشه های سولار، تنظیم برقی آینه ها به همراه راهنمای ال ای دی و گرمکن،
- آیینه وسط با قابلیت الکتروکرومیک، آیینه های جانبی با قابلیت تاشوندگی،
- صندلی های عقب دارای روکش چرمی، دارای پشت سری فعال و هوشمند،
- دارای تنظیم برقی، سیستم سرد کن سفارشی، دارای تنظیم برقی چند حالته،
- صندلی های جلو دارای سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف،
- صندلی های اسپورت سفارشی، سیستم حافظه یکپارچه صندلی ها سفارشی، سیستم تنظیم برای مهره های کمر با تنظیم برقی سفارشی،
- دارای سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک جلو و عقب مجزا، کانال های تهویه هوا بر روی کنسول میانی می باشد.
- همان طور که در مطالب بالا خواندید به بررسی پورشه پانامرا ۴S پرداختیم و در ادامه مطلب به تعمیر تخصصی و عیب یابی پورشه پانامرا ۴S می پردازیم.
ایسیو(ecu)پورشه پانامرا ۴S چیست و چگونه کار می کند
ECU به معنای واحد کنترل الکترونیکی (engine Control Unit) است که به آن کامپیوتر خودرو نیز میگویند.وظیفهی اصلی ECU کنترل عملکرد و هماهنگی موتور و دیگر اجزای الکترونیکی خودرو با یکدیگر است.
ECU در خودرو از سنسورهای مختلفی که در خودرو وجود دارد، استفاده میکند و با کمک آنها وضعیت خودرو و عملکرد آن را محاسبه مینماید. به همین دلیل، اگر ECU درست عمل نکند خودرو نیز از کار خواهد افتاد. ECU برای عملکرد وظایف خود، نیاز به اطلاعات کافی از خودرو دارد؛ به همین دلیل، سنسورهای مختلفی در خودرو وجود دارد که وضعیت هر قسمت را به ECU گزارش میدهند.
اگر به هر دلیل خطایی در کارکرد موتور به وجود آید، ECU آن خطا را شناسایی کرده و در حافظهی خود ذخیره مینماید. در همین حال چراغ چک خودرو که در صفحه پشت آمپر قرار دارد، روشن میشود تا آن عیب یا خطا را به شما گزارش دهد . اگر پس از روشن کردن خودرو و استارت زدن همچنان چراغ چک شما روشن بود، باید به یک تعمیرگاه مکانیکی رجوع کنید تا با اتصال دستگاه دیاگ به کامپیوتر خودرو، خطا یا خطاهای رخ داده را متوجه شود و متناسب با آن اقدامات لازم صورت پذیرد. شما می توانید در این امر به تیم حرفه ای و تخصصی دیجی برد مراجعه کنید.
تعمیر و عیبیابی یونیت ایسیو(ecu)پورشه پانامرا ۴S
ECU خودرو پورشه پانامرا ۴S نیز مانند هر یونیت الکترونیکی دیگر، ممکن است آسیب ببیند.
- اولین قدم در تعمیر ایسیو آگاهی داشتن به این اصل است که خودرو با چه مشکلی مواجه شده است .به طور معمول اصلی ترین دلایل سوختن ایسیو نفوذ آب به موتور خودرو و دیگری دستکاری و تست کردن غیر حرفه ای و بدون آگاهی تعمیرکاران است که باعث خرابی ایسیو میشود .
- وارد شدن آب به ایسیو زمانی رخ می دهد که موتور ماشین شسته شود و اگر کاوری بر روی موتور نباشد آب وارد ECU موتور ماشین شده و به ایسیو نفوذ کرده و باعث سوختن آن می شود .
- دومین دلیل نداشتن اطلاعات و تجربه ناکافی برخی از تعمیرکاران است که با تست کردن اشتباه ایسیو باعث سوختن یونیت می شوند .پس بهتر است برای حفظ و نگه داری بهتر آن در زمانی که با مشکل مواجه است با مراجعه به تعمیرکاران آگاه و حرفه ای از صحت تعمیر خودروی خود اطمینان حاصل کنیم.
همانطور که در مطالب بالا دقت کردید، ایسیو خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن محسوب میشود که بروز هر مشکل کوچکی در آن میتواند عملکرد کلی سیستم خودرو را دچار اختلال کند. برای عیب یابی
- اولین قدم تعیین نوع خودرو و نوع کامپیوتر آن است. .
- عیبیابی این دستگاه به وسیله تجهیزاتی به نام دیاگ انجام میشود که بر اساس خطایی که در دیاگ به نمایش در میاد کار تعمیر آن انجام می شود دستگاه دیاگ از طریق یک کابل به کانکتور مخصوص عیب یابی خودرو متصل می شود.
- پس از آن نوبت به برقراری ارتباط می رسد. برای این مرحله کامپیوتر یا کامپیوترهای خودرو باید روشن باشند. پس لازم است سوئیچ را کاملا باز کنید خواندن کدهای خطا کاریست که باید انجام دهید ولی باید با هوشمندی و مهارت برخورد کنید.
- خواندن پارامترهای کاری موتور روشن از دیگر قابلیتهای دستگاههای عیب یاب است. پارامترهای موتور عبارتند از سرعت موتور، دمای هوا، دمای آب، آوانس جرقه، مقدار سوخت، لین یا ریچ بودن دود اگزوز، مقدار باز بودن دریچه گاز، مقدار باز بودن استپر موتور، و موارد دیگر که با بررسی آنها میتوان کارکرد موتور را دقیقا مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
- اگر کسی بتواند همزمان با بررسی کدهای خطا ، پارامترهای کاری موتور را نیز مد نظر قرار دهد میتواند به راحتی عیب موتور اعم از عیوب برقی یا حتی عیوب مکانیکی را نیز تشخیص دهد خواندن پارامترهای عملکردی موتور نیز یکی از داده های مهم محسوب میشود.
- یک تعمیرکار ماهر اغلب به این دادهها اکتفا میکند و از کدهای عیب برای چک کردن تعمیر استفاده میکند. پس سعی کنید تحلیل درستی از مقدار پارامترها داشته باشد. این نوع تحلیل نیاز به تجربه و علم فراوانی دارد که به راحتی قابل کسب است و تنها به مطالعه و دقت نیاز دارد. استفاده از دستگاه دیاگ به عنوان دستگاه اندازه گیری مقادیر عملکردی موتور کمک موثرتری برای تشخیص صحیح عیوب خواهد بود.
به طور واضح تعمیر ایسیو پورشه پانارما ۴S کاری بسیار تخصصی است و باید با دقت و مهارت خاصی مورد بررسی قرار بگیرد که شما می توانید برای تعمیر و عیب یابی ایسیو و دیگر قطعات خودرو به تیم حرفه ای و تخصصی دیجی برد مراجعه کنید.
مشخصات فنی پورشه پانامرا ۴S
پیشرانه |
۸ سیلندر تویین توربو |
حجم موتور |
۴.۸ لیتر |
گیرباکس |
۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه |
حداکثر قدرت |
۵۰۰ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ |
حداکثر گشتاور |
۷۰۰ نیوتن متر از دور موتور ۲۲۵۰ تا ۴۵۰۰ |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ |
۴.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت |
۳۰۳ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت ترکیبی |
۱۱.۵ لیتر در یکصد کیلومتر |
-
-
خطا در سیستم تزریق سوخت
-
مشکل در بخش جرقه و کویل
-
مشکل در بخش روشن شدن رله ها
-
روشن نشدن موتور
-
نداشتن چراغ چک
-
مشکل با بخش رادار و کروز
-
مشکل در بخش یکی از سنسورها
-
مشکل در بخش یکی از شیرهای برقی
-
مشکل در بخش گیربکس
-
و…
مشخصات فنی ECU پورشه پانامرا ۴S
۵WP4658 08
تعمیر ایسیو پورشه پانامرا ۴S