تعمیر ECU ایسیو نیسان جوک JUKE.تعمیر تخصصی ایسیو ECU ای سی یو انواع نیسان بنز بی ام و رنو تویوتا لکسوس پورشه در دفتر فنی مهندسی دیجی برد.
نیسان جوک در سال ۲۰۱۱ به بازارهای جهانی عرضه شد و بعد به ایران راه پیدا کرد. نیسان جوک با وجود چهره عجیبی که دارد توانسته فروش قابل توجهی را تجربه کند و یکی از پرفروش ترین محصولات تاریخ نیسان است.نیسان جوک در ژاپن، انگلستان و اندونزی تولید می شود و هم رده خودروهایی چون سانگ یانگ تیوولی و یا رنو کپچر و سوزوکی ویتارا است.نیسان جوک روی پلتفرم مشترک رنو داستر و رنو کپچر است.
با قرار گرفتن انژکتور در اتومبیلهای امروزی قطعات الکترونیکی دیگری نیز با آن در سیستم کنترلی اتومبیل به وجود آمدند. ECU یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی است که نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد.
ECUمخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و این سیستم همچنین به عنوان یک هدایت کننده در این ماشین ها و همچنین به عنوان مغز آنها شناخته می شود .
امروزه موتورهای انژکتوری نقشی بسیار اساسی در موفقیت صنایع خودروسازی ایفاء مینمایند و کیفیت و قابلیتهای آن، درصد کارایی خودرو را نشان میدهد .
همانطور که میدانیم کنترل کننده موتورهای انژکتوری ، بردی الکترونیکی به نام ECU میباشد .
ای سی یو ECU در دنیای مدرن خودروها نقش مهمی را بر عهده دارد ؛ و در واقع کارایی این بخش تعیین کننده کیفیت یک موتور و در ابعادی دیگر کیفیت خودرو خواهد بود؛ بدین معنی که هرچقدر ای سی یو ECU یک موتور بهتر طراحی شده باشد ، آن موتور کیفیت بهتری خواهد داشت.
چگونه خودرو را عیب یابی کنیم
نیسان جوک اسپرت | نیسان جوک پلاتینوم | نیسان جوک اسکای پک | |
نوع موتور | ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری | ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری | ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری |
تنفس موتور | توربوشارژر | تنفس طبیعی | تنفس طبیعی |
حداکثر قدرت | ۱۹۰ اسب بخار در دور ۵۶۰۰ | ۱۱۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ | ۱۱۷اسب بخار در دور ۶۰۰۰ |
حداکثر گشتاور | ۲۴۰ نیوتن متر از دور ۱۶۰۰ تا ۵۲۰۰ | ۱۵۸ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ | ۱۵۸ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰ |
نوع گیربکس | CVT | CVT | CVT |
ابعاد تایر | ۲۲۵/۴۵R18 | ۲۱۵/۵۵R17 | ۲۱۵/۵۵R17 |
مصرف سوخت در شهر | ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
مصرف سوخت در بزرگراه | ۵.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۵.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۵.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
مصرف سوخت در سیکل ترکیبی | ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۶.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر | ۶.۰ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر |
شتاب صفر تا صد کیلومتر اعلامی | ۸.۴ ثانیه | ۱۱.۵ ثانیه | ۱۱.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر در ساعت | ۱۷۰ کیلومتر در ساعت | ۱۷۰ کیلومتر در ساعت |
مشخصات فنی ECU ایسیو نیسان جوک JUKE
BED430-401
تعمیر ECU ایسیو نیسان جوک JUKE