تعمیر ایسیو ECU دیزل سنگین ولوو VOLVO- تعمیر واحد کنترل الکترونیکیECU ماشین سنگین VOLVO
ECU به عنوان یک واحد کنترل الکترونیکی ، نوعی کامپیوتر از حسگر های تعبیه شده در موتور دیزل داده های مورد نیاز را دریافت می کند و از این اطلاعات برای کنترل انژکتور محرک موتور استفاده می کند.
طیف گسترده سیگنال و حسگر های تعبیه شده در ECU یا ECM به کاهش مصرف سوخت ، کاهش آلاینده و بهبود عملکرد موتور را به همراه دارد.
موتور این مولد از نوع دیزل برای حفظ و کنترل دما در سیلندر ها و محفظه احتراق به کار گرفته می شود این مولد بدون لرزش و سر و صدا کم و بسیار بهینه طراحی شده است.
بدنه سیلندر مولد TAD ، از جنس چدن برای توزیع بهینه نیرو و مجهز به خنک کننده پیستون برای دمای پایین پیستون است .
ژنراتور TAD ، مجهز به شش سوراخ نازل تزریق سوخت و از یک گاورنر الکتریکی governor جهت کاهش دود استفاده شده است.
مخزن روغن مولد یک شیب به زاویه ۳۰ درجه دارد و پمپ روغن از نوع Rotary displacement (جا به جایی چرخشی ) است.
از خصوصیات بارز این مولد طراحی فشرده با حجم کم ، قدرت بالا با توجه به وزن کم ژنراتور و امکانات انتخابی از تجهیزات اختیاری و تنظیمات برق می توان اشاره نمود.
مولد TAD ، از سیستم Electronic governig ( گاورنر الکتریکی ) EDC 4 تبعیت می کند و قابلیت ارتباط با اتوبوس CAN را دارد.
کنترل ECU بدون هیچ سنسور در ارتفاع بالا ، نظارت بر فشار روغن ، دمای مایع خنک کننده ، فشار هوای شارژ ، دور موتور و جبران دمای سوخت از دیگر ویزگی های این مولد قدرتمند است.
در جدول زیر برخی از ویژگی های تکنیکی ارایه شده است
نام موتور |
TAD 732GE |
برند |
VOLVO PENTA |
تعداد سیلندر |
۶ |
روش کار |
چهار زمانه |
وزن خشک با بسته خنک کننده |
۷۸۵کیلوگرم |
عملکرد و سیستم روغن کاری |
۱۵۰۰-۱۸۰۰ برحسب دور در دقیقه |
مصرف برق فن برحسب کیلو وات |
۴.۴ تا ۷.۴ |
ظرفیت سیستم روغن |
۳۴ لیتر |
ابعاد دیسک فلایول Flywhee |
۱۰-۱۱.۵ اینچ |
لرزش گیر |
دارد |
سیستم تعلیق موتور |
دارد |
سیستم تعلیق جلو |
ثابت |
سیستم روغن کاری |
دارد |
فیلتر روغن |
چرخشی |
فیلتر روغن بای پس By-pass |
چرخشی |
سیستم کنترل موتور |
EMS |
مخزن روغن کم صدا |
دارد |
مو تور استارت | ۲۴ ولت |